Vecka 24 (23+4)

Nu har jag varit så där tråkig igen och haft fullt upp med irl. Jag ska försöka skärpa mig och inte göra för mycket utanför den webbaserade tillvaron.
 
Igår var det dags för barnmorskebesök igen, och den här gången såg nästan allt bra ut. Allt utom mitt (h)järnvärde. Så nu är jag ordinerad piller mot det, och fick tag i samma kapslar som jag får från blodcentralen. Det känns väldigt bra eftersom det minskar risken för totalstopp i avloppet så att säga. Fick lyssna lite på Trollets hjärta som slog med 150 bpm. Precis som förra gången så fick jag tårar i ögonen när hjärtslagen hördes över hela rummet. Även om hen är ganska bra på att tala om för sin mamma att hen lever och rör på sig så är det ändå något särskilt med att höra hjärtat slå. Rätt som det var buffade hen till apparaten och bestämde sig att vi hade lyssnat nog genom att helt sonika flytta på sig. Precis som sin pappa. Bestämmer man sig för att det får vara nog spelar det ingen roll hur mycet man än fjäskar. Så lyssnandet var färdigt och istället återgick vi till lite pratande och informerande. 
 
Annars är det mesta bra. Jag är något så hejdlöst trött, men det kan ju bero på nämnda järnvärde. Jag antar att mina finfina betyg i höstas fick mig att använda för mycket hjärna och att det är därför. Vadå olika saker? Hjärn som järn väl?
 
Terminen har startat igen, men inte riktigt alla ämnena har kommit igång. Första veckorna är ju lite slöa, så jag passar på att försöka jobba lite i förväg. Kan ju vara bra eftersom jag troligtvis vill gå hem före terminens slut. Engelskan får därmed lite extra prioritet just nu, samhällsrapporten tänks det på för fullt, men vad jag ska välja för ämne för min svenskarapport är lite svårare. Helst skulle jag vilja göra som förra våren, hitta en bok som jag kan analysera sönder ett ämne i, i det fallet var det vattnets betydelse i boken Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Är det någon som har ett bra förslag på en bok är det läge att hojta om det nu. Snälla?
 
Måste nog tyvärr göra mig klar att förfrysa diverse kroppsdelar, eller som andra säger, gå till skolan. Eftersom jag väldigt snabbt blev lite tjockis här så har jag lite svårt med att klä på mig ordentligt nu när det är sådär -15 till -20 grader utomhus. Jag ska försöka göra mitt bästa och så hörs vi, är det en OK deal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0