Funderingar

Just nu är det många funderingar som snurrar i skallen. Vi har en hel del beslut som behöver tas. Vi har bokat in en resa till Ullared för att göra lite ordentlig bebisshopping. Vi har valt att göra det nu i slutet av januari så att jag ska orka med det, för väntar vi för länge kommer jag vara för trött och tjock för att orka gå i ett stort varuhus. Visserligen så hoppas jag att det inte blir alldeles för intensivt eftersom vi valt att stanna en natt och därmed borde kunna shoppa lite lugnt och ändå få med allt vi har tänkt oss. Så då återstår bara de stora funderingarna, vad behöver vi köpa? Jag har hittat massa listor på nätet, men jag blir ändå fundersam. T ex kudde och täcke. Eftersom Trollet är planerat att vara en sommarbebis så kanse täcke inte är så nödvändigt utan snarare en filt? Och kudde, hur funkar det? Vissa sidor på nätet står det att man ska ha en tunn kudde och andra att man inte ska ha någon alls.
 
Dessutom skulle jag nog behöva lite mått på sängen, och om vi ska ha vagga så vill jag gärna ha måtten på den med så att vi kan köpa madrasser.
 
Annat som jag funderar över och tycker är lite jobbigt: Vagn. Vi borde verkligen bestämma oss för vad vi vill ha för vagn så att vi kan börja leta begagnat. Visst skulle man helst vilja ha en ny, men de pengarna finns helt enkelt inte i vår plånbok, men bara för det så kan vi inte ta vilken vagn som helst pga min värk. Jag har desutom funderat lite på det här med andningslarm. Är det något vi vill ha? Hur pass nervös kommer man vara utan det och hur nervös med? Blir det så att man litar för mycket på det och inte har koll alls, eller att man blir mer nervös för att det ger konstiga utslag?
 
Finns det något annat som borde stå på listan eller som är fullkomligt meningslöst och som står på de flesta listor?
 
Nu ska vi iväg och köpa skrivbord och försöka byta en av makens julklappar eftersom kvittot kom på posten idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0