2012

Tänkte att en liten summering av mitt 2012 kanske vore på sin plats, så här kommer det en sådan.

Januari
Månaden då jag började läsa in gymnasiekompetens efter att i flera år gått sjukskriven. Förväntan blandades med ångest och sedan lättnad när det visade sig att jag inte var ett fullkomligt pucko utan faktiskt kunde fungera i skolmiljö när bara mina stressnivåer var normala.
Februari
Jag fyllde år och fick beskedet att reumatism är en typsik kvinnosjukdom som blir bättre om man sluter försöka ge efter för samhällets krav och istället fokuserar på att vara en riktig kvinna, alltså borde jag sluta försöka få hjälp av vården och gå hem och skaffa barn istället. Kände att läkarens teori inte var den allra bästa, men bestämde mig för att strunta i att tjata tills min ordinarie läkare kom tillbaks efter sin sjukskrivning och föräldraledighet.
Mars
Jag började arbeta som hudvårdskonsult och hade fullt upp med skolan. Jag och maken åkte till Stockholm på konferens tillsammans med flera hundra andra konsulter.
April
Pluggade för fullt och hade knappt tid att andas.
Maj
Skaffade facebook och upptäckte hur mycket lättare det var att ha kontakt med vännerna långt borta. Pluggade och höll hudvårdsklasser för första gången. Hade försökt med bebisverkstan i ett år och funderade på om min kropp hade gått i totalstrejk efter missfallet på hösten.
Juni
Terminen slutade och jag fick högsta betyg i alla mina fyra kurser. Var superstolt över mig själv. Började på min sommarkurs som var på halvtid för att få in lite extrapengar.
Juli
Åker på semester på västkusten, en vecka boendes i pappans båt och umgicks med vänner och familj i närheten. Avslutade alltihop med några dagar i Skånelandet hos mormor och träffade mostern.
Augusti
Tog mod till oss och kontaktade fertilitetsmottagningen. Höstterminen började igen och vi var på Seminariet i Göteborg.
September
Var så trött efter helgen i Göteborg att hjärnan vägrade fungera och jag sov hur mycket som helst utan att bli pigg. Den 11 firade vi vår två-åriga bröllopsdag med ett graviditetsbesked efter att jag hade känt mig illamående i ett par dagar och beslutade mig för att testa trots att mensen inte var senare än att den borde dykt upp samma dag.
Oktober
Låg i princip hela månaden med illamående och fick medicin av läkaren för att försöka behålla något. Medicinen fungerade men jag fick en jätteblödning och fick åka in. Visade sig att vi hade ett litet troll i magen men att blödningen troligtvis berodde på att trollet haft ett syskon som inte kunde stanna kvar. Berättade för våra familjer att vi väntade barn.
November
Fortfarande illamående men som i slutet av månaden började bli bättre. Fick däremot ont av foglossning och hade fullt upp med flyttpackning och skolarbete.
December
Flyttade in i trea i ett betydligt trevligare område. Var på ultraljud och fick bilder på Trollet med oss hem som vi stolta visade upp för alla som ville se. Firade julafton hos mamman vars nyopererade man svimmade och skrämde halvt livet ur oss allihop, juldagen hos pappan och var hos svärföräldrarna på tredjedag jul. Nyårsafton firades hos en god vän där vi åt gott, spelade spel och umgicks för fullt med henne och tre tjejer runt 12 år.
 
Ja där var mitt år i korta ordalag. Med det önskar jag och Trollet er ett fortsatt bra 2013. Själva tror vi på ett fantastiskt år då vi äntligen får träffas och lära känna varandra, jag, maken och Trollet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0