Urinprov

Ringde till barnmorskan igår för att fråga om mina sammandragningar. Hon tyckte att jag skulle komma in och lämna ett urinprov för att kolla om det kan vara en urinvägsinfektion som kan orsaka dem. Så det gjorde jag. Först var jag till barnmorskan och lämnade prov, och sedan gick jag till skolan och skrev naturkunskapsprov. Känns som att det är lättare att bli godkänd på provet hos barnmorskan om jag säger så....
Men det positiva i kråksången är iaf att jag fick tbx min bedömning på första uppgiften i samhällskunskap. Den gick svinbra och jag fick ett A, är så himla nöjd. Speciellt med tanke på att jag inte kände mig ordentligt förberedd. Men mycket svammel kan ta en långt!
 
Annars är det en hel del oro för min yngsta bror just nu. Han har haft en inneboende som blev totalt manisk och nu är tvångsintagen på psyk. Inte nog med att det har stressat sönder min bror, det har dessutom haft inverkan på hans ekonomi eftersom hen inte kunnat betala sin del av hyran. Nu går henoms kontrakt ut siste februari, coh han skulle behöva bli av med henoms grejer, bla ett piano som hen köpte under tiden hen var manisk. Vi hade hoppats att henoms mamma skulle kunna hjälpa till med det, men nu visar det sig att mamman har gått bort. Så nu står han med henoms grejer som han måste bli av med för att få in en ny hyresgäst så att hans ekonomi löser sig. Ovanpå detta mår han jättedåligt, och att då försöka ta tag i praktiska saker kan kännas omöjliga. Jag och maken ska dit nu till helgen och jag hade tänkt att vi skulle hjälpa till att styra upp saker och ting eftersom vi har bil, men nu vet jag inte hur det blir. Jag skulle verkligen behöva prata med någon som har koll på sånt här, men samtidigt så finns det väl inte alldeles för mycket jag kan göra heller... jobbigt. OCh jag vet, jag ska tänka på mig och Trollet i första hand, men det här handlar ju om min bebislillebror! Som iofs är över 25, men bara för det slutar han ju inte va min bebis, det vet väl alla....
 
Nej, nu fixa sig iordning för MVC-psykolog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0