Tvåsiffrigt

Nu är antalet dagar till BF nere på tvåsiffrigt. Det innebär att jag nu har mindre än 100 dagar kvar då jag får äta så mycket glass jag vill. För att fira det planerar jag att inviga glassmaskinen jag fick av min syster i födelsedagspresent. Det har blivit mycket glass här på sistone, och frågan är om det verkligen är bra att äta så mycket glass. Visserligen planerar jag även att testa göra yoghurtglass en dag, bara att välja en yoghurt och köra i maskinen. Det ska bli spännande att se vad vi tycker om det.
 
Och det förstår väl alla att det inte är jag som är sugen på glass heller. Det är ju Trollet så klart. Alla vet väl att barn gillar glass. Sen att tiramisuglass kanske inte tillhör barns favoriter hör väl inte hit va? Dessutom ska jag bara testa med chokladglass idag. Tiramisuglass får någon annan göra för det verkar mer än lovligt krångligt.
 
Annars händer inte mycket. Trollet rör sig och verkar må bra och vi har tydligen testat på det här med förvärkar. Iaf antar jag att det är det som känns som kramp i magen och som gör att man får stanna och andas en stund när man promenerar. Inte så himla trevligt, men samtidigt, om graviditeten vore helt underbar och enkel skulle man väl aldrig frivilligt utsätta sig för en förlossning. Att det är obekvämt är väl bara för att man tillslut ska längta till förlossningen och den prövning det lär vara. Tänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0