Lättnaden

Idag var jag och träffade den nya MVC-psykologen för att lägga upp en plan på hur vi ska lugna ner min förlossningsrädsla. Hon var jättebra och förstod det jag sa och även det jag inte sa. Det var riktigt skönt. Så nu är planen att vi ska få tid hos KLARA-barnmorskorna för att jag ska få närma mig förlossningen i en mildare takt med möjlighet att möta mina rädslor innan dagen F (som i födsel). Dessutom ska vi träffas några gånger och uppfriska mitt minne i medveten närvaro, detta ord som jag har blivit halvt allergisk mot trots att jag vet att det det innebär är bra. Genom att på detta vis dels exponera mig för det som skrämmer, dels ge mig extra information för att lugna och dels läggga upp planer för hur jag och maken ska kunna hantera det hela så hoppas jag att allt ska vara OK när den dagen väl kommer.
 
Nu är jag rätt slut och ska försöka slappa lite. Min energinivå är på minus och huvudvärken ett faktum. Men imorgon, då ska jag vara en pigg(?) student igen, för då är det slut på studiedag.
 
Och nu kom jag på hur man gör nya taggar oxå. Undrar om jag ska gå igenom hela bloggen och tagga alla inläggen? Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0