Konstant godisssug

Allting rullar på, magen växer och livet känns ok. Visserligen är jag inte helt övertygad om att magens växande enbart beror på Trollet, för de senaste veckorna har det blivit alldeles för mycket glass och godis. Och semlor. Och mer glass. Jag har blivit helt besatt av glass. Jag tänker att det säkert beror på att jag behöver mer kalcium och försöker äta ost och dricka mjölk istället, men eftersom jag inte är särskilt förtjust i vare sig ost eller mjölk så är det en pina. Plus att sockret i glassen säkert gör sitt till för att suget ska öka. Men hallå, glass måste väl ändå vara en himla bra uppfinning ändå. Gjorde kiwiglass häromdagen som var himmelskt god. Jag hamnade någonstans i ett läge där det bara fanns två alternativ, få kiwiglass eller ett hysteriskt anfall. Och även om min syster ifrågasatte att jag blev sugen på just kiwiglass så tycker jag att det är fullt normalt. Jag menar, jag är sugen på glass + jag är sugen på kiwi = jag är sugen på kiwiglass. Jätteenkelt tycker jag.
 
Fick idag kallelse till KLARAmottagningen, så den 27/2 ska vi dit. Känns ganska läskigt men ändå skönt. Läskigt för det innebär ju faktiskt att vi närmar oss det jag både längtar efter och fasar för. Skönt för att jag kanske kan få vänja mig och lyckas slappna av lite inför förlossningen. Oavsett hur läskigt jag än tycker det är så vill jag ju inte slippa det eftersom det ju är den biten som ska föra oss till att få träffa Trollet.
 
Har de senaste dagarna haft en del magkramper. mest när jag promenerar och det innebär att jag promenerar ännu mindre och kombinationen med glassnoja är kanske inte den allra bästa. Inser att om jag inte skärper mig så kommer jag att bli stor som ett hus, och det har jag inte riktigt lust med ska jag erkänna. Visserligen säger folk att jag ska passa på nu när det är ok att äta vad man vill och gå upp i vikt, men det är ju liksom så att det ska ner igen sen....
 
Idag har jag än så länge inte ätit vare sig glass, godis eller semla. Jag hade en stund där det var riktigt jobbigt, men jag lyckades stävja suget med en kiwi. Nu börjar det visserligen bli dags för mellanmål känner jag, och vad jag då ska hitta på vet jag inte. En kopp te och ett par smörgåsar kanske? Tråkigt, jag vet, men både fantasin och orken sätter lite stopp.
 
Måste bara skryta lite om hur duktig jag har varit idag oxå. Jag har skrivit ett första utkasst på en debattartikel om dödsstraff på engelska. Visserligen ska jag skriva om typ hela eftersom jag inte anser att jag lyckades förra fram mina argument på ett strukturerat sätt, men jag har iaf börjat.
 
Och nu, mellanmålsplanering och kanske lite plugg inför provet jag ska skriva på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0