Vecka 7 (6+0)

Eftersom jag fortfarande inte har börjat blöda ordentligt så fortsätter jag räkna gravidveckor och dagar. Idag går vi in i vecka 7. Snart är trollet tillräckligt stor för att kunna synas på ett ultraljud, så om jag bara fortsätter att känna mig gravid och inte storblöder kommer vi kanske kunna få ett riktigt tidigt ultraljud för att kontrollera att allt är som det ska, att trollet bor kvar och att vi kan fortsätta hoppas, längta och önska.
 
Idag verkar trollet vara mer aggressiv i sin utbyggnad, det hugger lite i kanten på magen (svårt att förklara) och jag mår mer illa igen. Antar att det är så det kommer vara, lite upp och ner. Vissa dagar mer symptom än andra. Det enda som jag inte riktigt vet om det är bra eller dåligt är att jag verkar ha fått tillbaka förmågan att dricka kaffe. Den senaste veckan har det varit i stort sett omöjligt att dricka kaffe, speciellt på förmiddagarna, men nu verkar det ha blivit lite bättre igen. Även om det fortfarande ligger ett grundillamående i mig så verkar trollet ha förstått att om man vill ha en glad mamma så måste hon få kaffe. Tack trollet.
 
Andra saker som jag funderar på är saker som varför huggen i magen alltid följs åt av en illamåendevåg. Har dessutom börjat identifiera att de mornar jag mår bäst är de där jag har ätit något ganska precis innan jag gick och lade mig dagen innan. Så det lär ju bli fler kvällsmackor för mig framöver.
 
Och mycket som jag skriver här kanske är totalt ointressant för utomstående, men jag kombinerar blogg och graviditetsdagbok eftersom jag inte orkar skriva på flera ställen samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0