Lugn dag med massa plugg

Idag har jag inte gjort mycket mer än suttit och pluggat matte nästan hela dagen. Det har inneburit att jag idag inte har märkt av någon blödning (förutom de bruna flytningarna) och känner mig lite hoppfull.
 
Dock har jag varit desto mer illamående idag. Så fort det gått en stund sedan jag ätit så har illamåendet dykt upp, och sen har det ihärdigt hängt i tills jag lyckas stoppa i mig tillräckligt mycket mat för att häva det igen. Och tro mig, stoppa i sig mat när man är illamående är inte det allra lättaste. Har dessutom bara haft lite ont idag, inte så mycket hugg utan mest lite småmolande. Känns ju skönt att jag då är illamående och har ömma bröst istället. Med tanke på alla småblödningar är jag tacksam för alla graviditetssymptom jag känner av.
 
Dock funderar jag på om jag skulle försöka ringa och tigga till mig ett tidigt ultraljud för att kolla läget, just med tanke på hur mycket småblödningar jag har och att jag inte riktigt vet vad det innebär. Det lät ju på kvinnan jag pratade med på gyn som att hon tyckte det var fullkomligt onödigt, men å andra sidan så skulle mitt psyke må ganska mycket bättre av att veta hur läget är. Finns där något troll att hoppas på, eller ska vi börja på nya försök?För även om jag fortsätter räkna mig som gravid tills något annat säga, så är jag ju inte övertygad. Visserligen, även om de skulle kunna se något just nu så är det ju inte säkert att det kommer gå vägen iaf, men då vet jag ju iaf vad vi har att rätta oss efter.
 
Hela tiden kommer jag tillbaka till att de sa att så länge jag inte hade kramper och blöder som en riklig mens ärdet troligtvis lugnt. Men hur länge ska man ha dessa bruna flytningar och småblödningar innan man kan få veta varför. För hur länge är det normalt? När börjar det bli onormalt och något värt att kolla upp? Många frågor blir det från mig, och jag räknar inte med att någon har ett bra svar, även om man skulle önska det. Så min nästa fråga är, hur tidigt kan de se om det ser ok ut på ett UL? 
 
Nej, dags att återgå till pluggandet och sen duscha och sova. Läggdags i det här hushållet brukar inträffa tidigt nu för tiden, för någon här är fruktansvärt trött. Gissa vem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0