Konstig dag idag

Idag har varit en konstig dag. Under tiden som jag kämpat mot konstant illamående, trötthet och allmän ofokusering har jag försökt vara en duktig student och engagera mig i ämnet som jag för tillfället håller på med. Inte helt enkelt. Speciellt inte när folk kommer in och luktar rök, min stora nemesis. Det verkar inte finnas många saker som så effektivt får mig att vilja kräkas som just röklukt verkar det som. Något som jag visserligen känner igen från tidigare, men hoppats att det skulle ädra sig.
 
Vi har dessutom idag tackat ja till en större lägenhet, en trea. Detta för att vi inte riktigt känner att vi kan bo kvar här, något vi visserligen har känt länge, men nu när vi har plussat så blir det extra viktigt. I den lägenhet vi har just nu får vi inte in en barnsäng, och definitivt inte resten av sakerna som behövs när man får barn. Så vi ska nu flytta in i en större, dyrare lägenhet 1/12. Känns både bra och...mindre bra, Skönt att lämna sunkhuset med knarkargrannar, men mindre trevligt att lägga ännu mer pengar på boende.
 
Men nu börjar det kännas som att det närmar sig läggdags, dagens trevligaste stund. Yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0