Bröllopsdag

Idag firar jag och maken vår bröllopsdag. Idag för två år sedan blev vi man och hustru och hade en av vårt livs bästa dagar. Dagen som ska kunna toppa väntar vi fortfarande på, för det torde väl vara den dagen vi får vår efterlängtade knodd. Jag ska idag fira dagen med ett matteprov, ämnet som jag tycker är något av det mest fasansväckande på vår jord, men som jag tyvär måste försöka klara av ändå, precis som så mycket annat.
 
Jag firar dessutom dagen med att hopas att det inte kommer någon mens. Idag är dagen D, den dagen min mens är beräknad till. Har vi riktig tur innebär detta att jag kan ringa till fertilitetsmottagningen och avboka tiden där. Det skulle väl ändå vara toppen. Men jag vågar inte hoppas ännu, dagen är ju inte slut ännu. Å andra sidan känns det näst intill omöjligt att hoppas överhuvudtaget, eftersom att det känns som att även om vi skulle få in en träff så skulle det inte gå hela vägen. Jag menar, varför skulle det fungera nu när det inte gjort det tidigare?
 
Men idag ska jag försöka att inte tänka på saken och istället fokusera först på skolan och sedan på maken. Bröllopsdag har man ju trots allt inte varje dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0