Vet faktiskt inte annars

Känner lite att om jag inte börjar må bättre snart så kommer det inte bli roligt de närmaste sex månaderna. Illamåendet håller i sig och nu är jag medicinlös eftersom det tydligen inte behagar läkaren att ringa upp och nu har vi lagt till ont i magen pga lätt förstoppning också. Trots ihärdiga försök med katrinplommon så är det lönlöst, de fungerar helt klart inte. Tröttheten och orkeslösheten ger inte heller med sig och just nu känns det faktiskt inte särskilt roligt att vara gravid. Önskar lite att man kunde gå i ide och sova resten av graviditeten och vakna lagom till förlossningen.
 
Jag inser att det ger mig någonsorts dubbelhet. Först är jag arg och bitter över att inte bli gravid, och när jag väl blir det så klagar jag bara över det. Men försök själv vara konstant illamående och kräkas tills det kommer blod, ha ont i magen och inte kunna gå på toaletten och därtill en matthet i hela kroppen som gör det näst intill omöjligt att åstadkomma något vettigt. Testa allt det i några veckor så får vi se hur himla glad och positiv du är sen.
 
Just nu känner jag att maj månad inte kan komma fort nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0