Vecka 11(10+0)

Ännu en vecka har gått och ännu är jag gravid och tacksam, även om mitt gnällande ibland kanske får folk att tro något annat. För även om jag verkligen har längtat efter att bli gravid så är illamåendet inget som jag tänkte mig som så fullkomligt livsövertagande som det har varit.
 
Idag fick jag flytta ut skärpet ett hål. Den senaste veckan har jag gett upp på att knäppa knappen i jeanse och istället förlängt med ett hårband, men nu fick jag alltså flytta ut bältet ett hål också. Insåg då att jag nu är på sista hålet och snart måste skaffa andra byxor, för om ett par veckor till kommer jag inte kunna dölja den oknäpta knappen med bältesspännet längre. Visst känns det knepigt, men samtidigt efterlängtat, även om jag inte riktigt vet hur mammabyxor ser ut och känns. Får väl ta med någon av mina väninnor på shopping och leta :)
 
Ikväll ska jag försöka få mannen att ta en magbild, och imorgonbitti ska jag kliva upp på vågen. Sen hoppas jag att jag kommer komma ihåg att göra det vid varje veckobyte, just för att se förändringen både synmässigt och viktmässigt. Det kan ju bli spännande. Sist jag kollade hade jag ju gått ner i vikt, men det kan ju bero på min ihärdiga kräkningar.
 
Nu dags att återgå till pluggandet ocj förhoppningsvis få rätt så mycket avklarat innan mitt TV-program.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0