Ojdå!

Nu när jag inte är lika illamående hela tiden utan faktiskt får i mig mat så jag kan fungera verkar jag helt ha glömt bort den lilla bloggen. Men nej, riktigt så illa är det inte. Bara det att nu när hjärnan äntligen samarbetar lite så har jag jobbat som en liten gnu för att försöka komma ikapp med skolarbetet. Matteprov på tisdag, och den senaste veckan har gjort att jag hamnade ännu längre bak än vad jag var innan så nu har jag i två dagar försökt få ordning på logaritmer och annat mög som ställer till det för mig. Jag har dessutom skrivit en hel massa om franska revolutionen, och ändå har jag inte huggit huvudet av kungen. Måste nog börja skära i texten, korta ner och föra handlingen snabbare framåt, hur svårt det än är.
 
Tröttheten finns fortfarande kvar även om även den blivit mycket bättre när jag får i mig mat. Att vara uppe på kvällen är näst intill omöjligt, men när man vaknar kl 7 på morgonen så hinner man ju göra en del på dagarna iaf. Antar att det är bra träning inför livet som småbarnsförälder, då har man tidiga morgnar har jag hört.
 
Har  idag vågat hoppas och drömma lite om den dagen då vi får åka till bebisaffären och sen hem med en egen lite knodd. Tänk att det bara är 7 månader kvar nu om allt går som det ska....
 
Får väl börja diskutera med maken om ifal vi ska försöka få reda på om trollet är en han eller en hon sen också. Själv känner jag nog lite att jag faktiskt vill vänta med en kunskapen tills bebisen är född, men alla har vi ju olika åsikt i den frågan, och jag undrar om jag kommer kunna hålla mig när tillfälet väl dyker upp. Då skulle det vara bra om vi hade pratat igenom saken innan.
 
Imorgon måndag. Ny vecka och massa plugg. Som vanligt. Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0