Jag ska försöka bättra mig

Nu var det flera dagar sedan jag skrev här. Det är lite olika orsaker, dels har det varit mycket så tiden har inte riktigt räckt till, och sen har jag inte kännt att det har hänt så mycket att berätta om. I lördags var vi och firade två födelsedagar, först makens ena guddotter och sen min syster. I söndags hade jag en mycket intressant klass med tre kvinnor och en man, vilket gjorde att jag fick öva lite på att hålla herrinformation också. Visserligen finns det många män som är intresserade av hudvård, men jag har inte haft några herrklasser ännu, så det var guld värt. Igår var en mycket besynnerlig dag.
 
När klockan ringde på morgonen och jag skulle gå upp insåg jag att det var en dålig idé. Migränen var på intågan, och eftersom jag inte kan ta medicin just nu var det bara att lägga sig igen och försöka sova lite till. När jag vaknade nästa gång var det betydligt bättre och efter att ha ätit ordentligt hela dagen kändes det helt ok, så på kvällen åkte vi ut till några kompisar utanför stan. Mannen i den familjen är makens närmsta vän, och nu berättade vi för dem att vi skulle få ett litet troll i maj. Som väntat blev de glada för vår skull, och umgänge med familjen känns alltid lika trevligt. De har två störtsköna pojkar på 10 och 12 år om alltid lyckas lära mg något viktigt. Nu fick jag tex lära mig vilken låt som är bäst just nu (Hall of Fame med the Script), att japanen i Gangnam style är "sjukt ful" och att engelska är det bästa ämnet näst efter rast. Blev dessutom inbjudna att kolla på solsidan ihop på söndag eftersom "den är så sjukt rolig" och det tycker ju maken också. Jag förhåller mig mer skeptisk, men det kan till stor del bero på att jag är så trött att jag helst vill sova när det går.
 
Idag är det dags för inskrivning hos barnmorskan. Hoppas hon säger snälla saker och att allt går bra. Imorgon är det heldag i Stockholm med skolan. Avresa 07.30 och hemkomst ca 19.30. Känns lite småjobbigt, men jag tror det kan bli skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0