Inskriven

Nu är jag inskriven hos barnmorskan och min journal finns att hitta i datorn för den som behöver se den. Gött mos. Alla värden såg bra ut och mitt järnvärde hade stigit lite från förra gången vi var där. Hon kollade ju det då eftersom jag klagade på att jag var så fruktansvärt trött. Idag hade det som sagt gått upp lite, och det tycker jag känns rätt skönt. Fick order om att ringa och boka tid för rutinultraljud och kommer dessutom att få en tid hos deras psykolog. Jag var ju utsatt för övergrepp när jag var liten, och rädslan för att det ska bli jobbigt igen när man är i en situation där man är så kontrollös och utsatt finns där, så för att jag ska känna lugn inför graviditeten opch förlossningen så enades vi om att det kunde vara bra.
Annars inget. Ska ringa till BM igen efter ultraljudet och få en ny tid hos henne. I vanliga fall brukar man inte ses igen förrän vecka 24, men hon ville nog träffa mig lite tidigare. Att man har negativa upplevelser i bagaget tas verkligen på allvar och jag känner att jag får stöd för att allting ändå ska gå bra och att vi ska få den bästa upplevelsen vi kan. Sen finns det ju såklart många orosmoment i det hela, men det är bara att ta det en dag i taget och en sak i taget. Det kommer nog bli bra i slutänden och på något sätt så känns det som att allt kommer vara värt det är vi väl får träffa Trollet ute i världen.
 
Imorgon är det som sagt en riktigt lång och tröttsam men rolig dag. Ungefär 12 timmar borta och med den lilla energin jag har just nu känns det som en rejäl påfrestning. På fredag har jag bokat in ett möte med SYO för att planera nästa termin. Det kommer nog bli jättebra tror jag, även om jag inte riktigt vet vad jag ska läsa för något. Har ju dessutom insett aatt slutet på terminen kan bli lite hastigt eftersom Trollet är beräknat till (enligt barnmorskan) 15 maj och terminen slutar först den 31:a. För även om de säger att man oftast går över tiden som förstföderska så finns det ju inga garantier för det, man kan lika gärna föda före. Den som bestämmer det är ju Trollet och vad den lilla busungen väljer har vi ju ingen aning om.
 
Nu ska jag försöka plugga lite innan maken kommer hem. Ikväll ska jag iväg och träffa mina systerkonsulter och fira en av dem som fyller år. Jag hoppas på smaskig chokladtårta, men det kan man ju aldrig veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0