Funderingar jag har

  • Det är en himla tur att det är innan man är gravid som man vill vara sexig. För just nu känner jag mig otroligt osexig. Kan inte tro att maken tycker att jag är särskilt sexig heller. Mina mest frekventa samtalsämnen: "Jag orkar fasen inte spy mer nu" och "snälla rara gud, låt mig få bajsa". Skickade maken att köpa laktulos åt mig för själv är jag frekvent upptagen med att tillbe den stora porslinsguden igen. Tänker längtansfullt på pillrena jag hade i ett par veckor och funderar på om orkar försöka ringa läkare igen. Trots att jag fortfarande väntar på att en skulle ringa mig på min inbokade telefontid i fredags förmiddag. Som sen blev flyttad till någon gång under eftermiddagen. Eftersom människan fortfarande inte har ringt tänker jag att det fortfarande är fredag eftermiddag och jag inte alls behöver skriva prov idag.
  • Har dessutom kommit på att cola är ett jättedåligt substitut för kaffe. Innehåller ju visserligen koffein, men det är ju inte alls lika gott. Har idag svalt ner mitt potatismos med avslagen cola. Men något måste man ju göra mot huvudvärken.
  • Har idag beställt tid för rutinultraljud. Är iofs lite orolig för att när vi väl kommer dit så kommer det inte alls vara någon bebis i min mage, bara en potatis. Eller himla massa potatismos, ed tanke på att det typ är det enda jag äter just nu. "Trodde du verkligen att du skulle få barn? Här är ju bara massa potatismos! Hörde ni, hon trodde att de skulle få barn!" Kommer det höras i korridorerna på mottagningen är jag rädd.
  • Kommer nog kugga på båda mina prov i eftermiddag. Inser försent att jag borde pluggat lite. Dumt av mig att inte komma på det tidigare egentligen.
  • Nu kan jag inte tänka mer utan ska tycka synd om mig som ska skriva två dumma prov idag. Vem var det som uppfann det här med prov egentligen, och inser den vilken tortyr det är för gravida kvinnor som bara vill kräkas?
  • En sak till bara. Varför är min blogg så ful och tråkig? Kan inte någon vänlig själ fixa det åt mig?
Uppdat. Nu har jag bajsat lite för första gången på en vecka. Det var väldigt skönt. Om jag inte kräks så mycket idag kanske jag kan försöka vara lite sexig ikväll, men jag lovar inget. Känner bara att jag är så himla fräsch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0