Bortahelg

Har varit tomt här eftersom vi varit bortresta i helgen och jag helt enkelt glömt bort att bloggen kanske skulle ha sitt. Vi har varit nere och berättat för mina föräldrar om deras väntade statusar som mormor och morfar. Först bar det av till mamma och hennes man där vi nästan direkt när vi kom berättade det eftersom jag hade ringt och hört med dem om apoteket hade öppet en stund på lördagar. Kom nämligen på torsdag kväll på att mina antikräkpiller nästan var slut och ringde för att få nya, men inte visste om jag hade fått några över helgen eller var tvungen att vänta. I vilket fall började då mamman fråga ut mig vad det var för sorts piller och då fick vi lägga korten på bordet och tala om hur det ligger till. Mamman blev överaskad men glad och med hem fick vi låna "Ett barn blir till" med bilder av Lennart Nilsson. Visserligen så kanske "råden till blivande mödrar" är lite outdated, men bilderna är ju underbara och man kan verkligen se hur bebisen utvecklas. På lördagen umgicks vi med några vänner till dem som också var i stan på besök den helgen och på söndag åt vi lite lunch innan det bar iväg vidare till pappan för att berätta för dem. Där fick vi hembakt äpplekaka, hur gott som helst och möttes av glädje när vi berättade vår nyhet. Han längtar ju verkligen efter barnbarn, och har ju hintat till min syster rätt rejält sen de flyttade  ihop i en trea. Han räknar väl mest med henne eftersom de båda har jobb och bra inkomster, plus att hon är äldst.
 
Nu ska jag bara försöka ringa alla mina syskon i veckan och berätta, för det har vi inte gjort ännu. Hur de ska reagera har vi ingen aning om, men å andra sidan trodde vi att pappa skulle ha åsikter eftersom jag precis har kommit igång med att plugga igen, och han blev ju jätteglad så man ska aldrig tro att man vet hur folk ska reagera.
 
Nu snart dags för skolan och debatt om Syrienkonflikten. Känns ju lagom att börja en måndagsmorgon med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0