Vecka 18(17+0)

Idag går vi alltså in i vecka 18. Helt otroligt vad veckorna går fort, funderar på hur vi ska hinna med allt som ska göras innan Trollet tittar ut. Vi som inte ens hunnit packa upp alla kartonger i hens rum än, och ännu mindre hunnit införskaffa allt som behövs av utrustning och kläder. Visserligen så kan kartongerna bero på att vi nyss flyttade in och jag har haft panikstress med skolarbete sedan dess, men ändå. Och shoppingen har vi med flit sparat lite på eftersom man ju inte vet vad tomten tänker komma med i jul.
Idag ska jag äntligen iväg till sjukgymnasten och få lite koll på vad det är för dumt jag gör med ryggen. Jag hoppas verkligen det är något som jag kan jobba med istället för något jag bara får stå ut med, men det är svårt att säga innan jag ens varit där.
 
Symptom då. Nästäppa såklart, även om det finns en liten möjlighet att den nu är kombinerad med förkylning. Täta toalettbesök men de kan ju bero på att jag dricker stora mängder. Vissa dagar är jag så ledsen att jag bara vill stänga in mig och gråta och andra har jag hur mycket ork som helst. Med andra ord, inga särskilda gravidsymptom, och det kan ju vara både skönt och tråkigt. Visst morgonillamående har jag ju förstås fortfarande, men inte så mycket att det besvärar längre, mer så att jag faktiskt vet att det är morgon.
 
Det som är mitt största problem är nog faktiskt ryggen. Den bråkar mer än lovligt ibland och inatt låg jag vaken i flera timmar eftersom det inte fanns någon bra position att ligga i. Ryggen gjorde bara jätteont oavsett hur jag låg. Att nästäppan dessutom var total gjorde ju inte saken bättre, så idag har jag suttit hemma och pluggat matte istället för att gå till lektionen. Lite dumt kanske så här sista lektionen innan nationella provet, men samtidigt så får jag försöka tänka på vad som är bäst för mig och Trollet, och idag var det inte att tvinga iväg sig till skolan. Istället bestämde jag och en kompis att vi skulle ses för en fika på stan runt lunch, och jag har insett att det blir ju jättebra att göra det och sedan gå direkt till sjukgymnasten.
 
Ikväll har jag nog nästan lite lust att känna en rörelse i magen igen, är ju bokstavligen flera dagar sedan sist, om det nu var Trollet jag kände då. eftersom jag börjar bli mer och mer nojjig över att inte känna något så kanske det är bra att vi har rutinultraljudet på tisdag, då lär vi ju få reda på om allt inte står rätt till.
 
Nu, mera matte innan det är dags att bege sig mot centrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0