Slutet på terminen kaos

De senaste dagarna har här varit extremt mycket kaos. I förrgår kom en kompis hit och vi jobbade tillsammans på hennes sista historiaarebete. Hin hade kört fast lite, och eftersom jag vet vilken ångest det kan skapa så hjälpte jag gärna till. Så vi satt med det från klockan nio till halv två ungefär och sen skulle hon hem och fortsätta och jag skulle gå på betygssamtal i matte. När hon kommer hem och öppnar dokumentet visar det sig att allt hon gjort de sista timmarna var helt borta. Så istället för en lugn och avslappnad kväll så blev det till att vi satt vid varsin dator och försökte återskapa allt vi hade skrivit ihop tidigare under dagen samtidigt som vi skulle försöka få ihop de sista detaljerna. Vi lyckades tack och lov fixa det och hon fick ett betyg i kursen. Den lättnaden. Men det blev en lång dag och jag sov som en stock.
 
Igår gjorde jag min sista samhällsuppgift och resten av dagen tog jag det lugnt och umgicks med samma kompis. Eftersom vi bor en bit ifrån varandra så kommer vi med största sannolikhet inte att ses förrän nästa termin börjar i mitten på januari. På kvällen var jag iväg och hade julmys med min Mary Kay-grupp. Trots att jag knappt har jobbat något på hela hösten så är det alltid lika underbart att träffa alla mina supermysiga systerkonsulter. Vi pysslade julstrumpor, fikade gott, spelade julklappsspel och hade jättekul. Visserligen blev det sent, jag var inte hemma förrän närmare halv elva, men eftersom jag ändå inte började förrän elva idag så var det ok.
 
Idag är jag visserligen ganska trött och känner mig sliten, men med terminens sista lektioner (eller ja, jag kommer ju ha betygssamtal, men ändå) framför mig känns det rätt gött. Har nu bara ett par måsten kvar. Jag MÅSTE få ihop uppgiften i företagsekonomi som jag ligger efter med, jag har en eximinationsuppgift med tidsgräns 5 timmar nu på fredag och ett slutprov på max 1 timme nästa fredag. Sedan har jag plockat ytterliggare 400 poäng och har bara 600 kvar innan jag kan säga mig ha gymnasiebetyg. När Trollet kommer till världen i maj är planen att jag ska ha ytterliger 400 poäng så att jag kan vara hemma en termin och sedan läsa på halvtid den sista terminen. Eftersom vi troligtvis inte kommer ha någon barnomsorg för Trollet den terminen är nog halvtid vad jag kommer klara av, men till nästa höst när det är högskoledags så ska förhoppningsvis Trollet ha en förskoleplats och hunnit bli inskolad. Som ni ser så ligger det en plan här som alla inblandade helst ska hålla sig till. Hör du det, Trollet? 
 
Jag har dessutom en hemlig förhoppning utan någon som helst verklighetsförankring. Jag skulle gärna vilja kunna ta ett körkort också. Körkort är bra, och speciellt om jag ska fortsätta vara en risig, gnällig reumatiker. Har insett att jag aldrig tidigare har saknat körkort så mycket som jag gör nu när jag har foglossning och måste försöka ta mig till diverse platser utan körkort och utan att gå. Få ihop den ekvationen. Kanske även ska tillägga att stadsbussar inte förekommer i den här staden... Yey! Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0