Koncentrationssvårigheter

Jag försöker verkligen. Jag försöker vara en duktig, fokuserad student men det går sådär.En liten stund klarar jag av det, men sedan dyker alltid något annat upp. Typ hunger. Det slår nästan aldrig fel, bara jag plockar fram det material jag behöver och ska sätta mig för att plugga så blir jag hungrig. Inte sådär "det suger lite" utan fullständigt vrålhungrig. Att försöka få hjärnan att fokusera på något annat än mat i det läget är fullständigt omöjligt och jag lägger alltid ner pluggandet. Tyvärr.
 
Idag har jag iofs varit ganska duktig. Jag har analyserat skiten ur dagens nyheter och Aftonbladet. Jag har kritiserat dem och jämfört deras sätt att rapportera om samma nyhet. Men jag har inte läst en enda mening av företagsekonomikapitlen eller historiaområdet som vi ska arbeta med. Jag ska försöka göra en övergripande nutids- och framtids analys av Asien. Låter ju enkelt och bra, eller hur.
 
Men snart, alldeles strax, ska jag äta mat. Idag var jag sugen på korv och mos. Känns ju bra att jag blir sugen på så avancerade saker. Det kunde ju varit något simpelt som hummer eller helstekt oxfilé menar jag. Maken står (som vanligt) för kökstjänsten eftersom jag har ont i ryggen så fort jag gör något överhuvudtaget. Börjar faktiskt fundera på om jag ska vara tvungen att skippa yogan imorgon. När jag knappt tar mig upp eller ner från en vanlig stol känns golvläge väldigt riskabelt. Jag får känna efter imorgon och se. Annars hoppas jag att sjukgymnasten ska kuna hitta på något himla bra på torsdag, något i stil med "gör de här övningarna två ggr/dag så blir det bra".
 
Nu vet jag att det finns människor som påpekar att jag som reumatiker riskerar väldigt mycket jobbiga, tidiga besvär av foglossning, men det tänker jag inte bry mig om. Jag har minsann inte foglossning, jag har bara gjort ngt dumt. Så det så!
 
Nej, dags att återgå till irl, hur tråkigt det än är. Den som har något roligt att berätta för mig idag får gärna göra det eftersom jag känner mig väldigt trött, ledsen och stressad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0