Flyttad men fortfarande kaos

Nu är vi flyttade men här är fortfarande kaos. Hela lilla rummet är fullt av kartonger och skrivbordet står därför i stora rummet fortfarande. Det enda som är någotsånär på plats är soffa och säng. Tänkte att då kan vi både sova och sitta och äta. Käksbord är ju inte ens inhandlat ännu. I gamla lägenheten hade min man redan ett barbord i köket när vi träffades, hans argument var att ett köksbord inte skulle få plats. Jag ansåg att mitt argument "kan inte sitta där pga ont" skulle väga lite tyngre och därför har vi alltid suttit i soffan och ätit, om det inte har varit något särskilt. Men nu har han äntligen gått med på att införskaffa ett vanligt köksbord. När jag la till argumenten "Trollet också vill kunna sitta vid bordet" och "nya köket är större" så fick jag min vilja igenom och barbordet ska försöka säljas och ett vanligt köksbord ska införskaffas. Det resulterade i att jag nu ett tag försökte få bordet någorlnuda snyggt och avplockat för att kunna ta en bild. Det lyckades inte och därmed får jag nu försöka sälja det utan bild. Måste jag bara komma på hur man beskriver färgen. Alltså vilken trätyp det är. Har förstått att det är bra att veta det och inte bara säga "typ gult trä". De flesta vill veta mer än så är jag rädd.
 
Jag sitter nu i sängen och bloggar. Det är flera olika anledningar till det. Det är allt ifrån att jag helt enkelt inte vill gå upp för att jag är jättetrött till att det är svinkallt utanför täcket. Att det trådlösa nätet räcker ända till sovrummet i nya lägenheten är ju också en anledning. Jag tänker att det beror på att sovrum/vardagstum nu ligger vägg i vägg istället för mitt emot varandra med en hall mellan. Har inte kollat uppkopplingen i köket eller lilla rummet ännu (Varför? Varken skrivbord eller köksbord är ju där ännu och därför sitter jag j inte där.) men jag skulle tro att där är det som i förra sovrummet, för svag signal.
 
Nu borde jag gå upp och fixa lite frukost. Risken är iofs stor att jag bestämmer mig för att inta den i sängen, så kallt som det är här idag. Men annars så hoppas vi på en bra skoldag och att min mattebok finns kvar på skolan. Lyckades troligtvis glömma den sist och det känns mindre bra, den kostade massa pengar, är inte färdiganvänd ännu och skulle säljas vidare till nästa termin hade jag tänkt. Men frukost var det nu ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0