Effektiv flyttpackning

Idag ska alla de sista sakerna packas ner inför morgondagens flytt. Jag är himla effektiv på att flyttpacka om jag får säga det själv. Jag sitter i soffan och lekar med datorn (a.k.a "pluggar", iaf om maken frågar) och säger med jämna mellanrum "Har du kommit ihåg det där?" och liknande saker. Funkar skitbra. Förrutom att mannen börjar se mer och mer trött ut för varje gång jag nämner något nytt han behöver packa ner eller göra. Så nu har jag bytt taktik en stund. Nu packade jag själv precis lite grann och fick jätteont i ryggen, så nu kan jag inte göra något alls. Kan typ knappt sitta. Känns som att jag lyckades klämma till en nervi ländryggen eller något för det gör ont i halva benet också.
 
Om jag själv får välja taktik tycker jag att den första var mycket bättre. "plugga" är helt klart en bättre undanflykt än ont  ryggen. Så nu försöker jag få ontet att släppa och har lovat att inte försöka packa mer (på en stund).
 
Funderar på om dety är ok att spela lite spel under tiden man försöker få ontet att ge sig, eller om man bara ska lida. Tänker lite att jag nog måste spela lite om jag inte ska ge upp helt om tillvaron.
 
Så, tbx till att uppmuntra makens flyttpackande en stund och så hörs vi när något roligare finns att skriva om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0